Chapter 2. - I want you, now

Previosly: 
"Måste gå nu. Ses i skolan imorgon." Viskade Justin i mitt öra. Jag kände hur Justin ställde sig upp ur sängen. Jag tog bort mina händer från ansiktet och såg att Justin redan gått. Jag suckade smått för mig själv och ställde mig själv upp ur sängen för att sedan gå och stänga fönstret. När fönstret var stängt gick jag tillbaks till min säng och lade mig ner i den igen och drog täcket upp till hakan. Lampan släkte jag sekunden efter och drog ner handen under täket igen och kände hur tröttheten tog över min kropp och snart så låg jag in en djup sömn.

Nya High tops? Blommor? Nej, inte blommor... Choklad? Fast, nej. En kyss?--
"Savannah?!" Sade Allison och viftade med högra handen framför mitt ansikte. 
Jag vaknade upp ur min dvala, och ruskade på huvudet sedan kollade jag på henne och höjde på ögonbrynen och gav henne en blick som menade vad-är-det-?.
"Du sitter och stirrar ut i tomma intet, och du har inte rört din mat. Vad är det?" Frågade hon. 
"Min och Justins ett-årsdag är nästa månad." Svarade jag. 
"Men det är om en månad, du har tid." Hon flinade stort. 
Jag suckade och drog fingrarna genom mitt hår, tänk om han inte kommer ihåg? Men, han måste komma ihåg. Det är självklart. Men, ändå... Jag tog upp min gaffel och tog lite mat på den och stoppade sedan in den i munnen. Jag måste verkligen prata med Justin. Han får inte glömma våran ett-årsdag. Han får bara inte. Jag ställde mig upp och sköt in stolen. Allison kollade frågandes upp på mig.
"Jag måste prata med Justin. Vi ses ju sen." Sade jag enkelt och gick iväg för att lämna min tallrik och börja leta efter Justin.
När jag gått runt halva skolan och inte sett en skymt av Justin var jag nästan påväg att ge upp och leta efter honom, men så såg jag en välbekant figur längre bort i korridoren komma emot mig och snart så stod Justin framför mig. Han drog sina armar runt min midja och jag drog upp mina om hans nacke i ren reflex.
"Letar du efter något?" Frågade han och lutade sin panna mot min.
Jag kollade frågandes mot han. Hur visste han att jag leta efter någon?
"Hur visste du?"
"Jag såg dig springa runt halva skolan och det såg ut som om att du leta efter något." Svarade han.
"Men... Jag såg aldrig dig."
Ibland kan Justin vara lite läskig. Han kommer och går hur han vill och han ser alla, men ingen ser honom. Ibland brukar jag faktiskt undra om han inte är en utomjording för han kan komma på en sekund och försvinna lika fort. Justin luta sig närmare och tryckte sin läppar mot mina och jag besvarade fort kyssen. Den där känslan jag fått igår när han kysste mig kom tillbaks igen. Jag vill ha mer nu. Mer utav Justin. Jag avslutade kyssen och luta min panna mot Justins.
"Jag vill ha dig." Viskade jag lite sexigt och bet mig i läppen.
"Och det ska du få." Svarade han ännu mer sexigt tillbaks.
"Idag hemma hos mig?" Frågade han, mer som en tillsägelse än en fråga. Han pussade mig en sista gång och sen så försvann han igen. Jag kände två händer om mina ögon.
"Gissa vem..." Sade den välbekanta rösten och skrattade till lite.
"Kan det vara Allison kanske?" Frågade jag tillbaka.
Händer försvann från mina ögon och jag vände mig fort om och såg att Allison stod där. Gladare än förut.
"Hänt något?" Frågade jag med höjda ögonbryn med ett stort leende på läpparna.
"Ja." Fnittrade hon fram som hon alltid gör när det gäller killar.
"Berätta. Jag vill veta allt." Sade jag och tog armkrok med henne för att sen gå mot våra skåp.
"Han heter Ryan." Fnittrade Allison fram.
"Låter som en riktig snygging." Sade jag och flinade. Vi var nu framme vid våra skåp och tog ut våra matte-saker.
"Han är sjukt snygg." Sade hon och log världens största leende.
"Är det något mer jag borde veta om han?" Frågade jag och flinade ännu mer.
"Savannah. Du har Justin!" Sade hon och slog till mig på överarmen.
"Jag vet." Sade jag och vi var nu framme vid min mattelektion.
"Hejdå." Sade jag och gav Allison en bamsekram som Allison fort besvarade.
Det suger vekligen att vi aldrig har samma lektioner. Jag öppnade dörren och gick in i klassrummet. Min blick hamnade fort på en välbekant filur som satt på ett utav borden längst ner av klassrummet. Så fort han såg mig växte den fram ett leende på hans läppar. Jag gick fort fram till Justin och omfamnade han. Hans välbekanta doft fyllde mina lungor.
"Saknat mig?" Frågade han efter att vi kramats klart.
"Nej." Svarade jag enkelt och satte mig på stolen bredvid bänken Justin satt på.
Han kollade ner på mig med en häpen min som tydde på hoppas-att-du-inte-menade-det-du-nyss-sade. Jag enbart skrattade. Dörren till klassrummet öppnades och snart var hela klassrummet fullt utav elever. Magister Martin kom också in i klassrummet.
"Justin sätt dig på stolen istället!" Ropade han ut över klassrummet.
Justin enbart gav Magister Martin en mördarblick, men gjorde ändå som Martin sagt och satte sig på stolen bredvid mig.
"Okej, som alla vet så hade vi en läxa tills idag så jag tänkte att vi tar den muntligt nu." Jag såg hur Justin vände sin blick mot mig och kollade med höjda ögonbryn på mig.
"Babe, jag har ju sagt att du ska säga till om vi får läxor." Sade han lite surt. Att han alltid ska överregera på allt.
"Jag vet, men jag har aldrig fått tid till det för du är, Gud vet var, under rasterna, och när vi är hemma hos någon utav oss vill du ju bara hångla eller knulla." Fräste jag tillbaks.
"Tyst i klassen!" Ropade Magister Martin ut över klassrummet.
Justin vände surt sin blick mot tavlan längst fram i klassrummet.
 
Lektionen var äntligen slut och Justin blev ivägskickad till rektorn då han aldrig gör någon läxa. Jag tyckte både synd om honom, men ändå inte. Jag stod vid mitt skåp och Allison kom upp vi min sida.
"Vad är det Justin har gjort nu då? Alla säger att dom sett han gått in på rektorns kontor." Jag kollade ut ur mitt skåp och kollade på Allison.
"Han blev skickad dit för att han aldrig gör någon läxa på matten." Suckade jag fram.
Att han aldrig ska lära sig att han måste börja göra läxorna för att få bättre betyg. Allison enbart nickade förstånde tillsvars.
"Vad ska du göra nu då?" Frågade Allison med hopp i rösten.
Jag förstod direkt vad hon ville, men jag hade ju lovat Justin.
"Jag ska vara med Justin." Svarade jag och slog ner blicken.
Jag hinner nästan aldig vara med Allison för om jag inte har några läxor är jag med Justin.
"Idag igen?! Var inte ni igår?"
"Jo, men han ville vara idag igen." Svarade jag lite ledsamt.
"Okej... Men kan du inte skippa han och vara med mig?" Frågade Allison och kollade förhoppningsfullt på mig.
"Alltså... Jag vet inte rikgit. Han kan bli ganska arg om man ändrar sig."
"Då får han bli arg på mig i så fall." Sade Allison och log.
Jag tog ut min jacka och väska och stängde skåpet. Min blick låg på rektons dörr och snart så kom en arg Justin ut där ifrån. Fan. Han var riktigt arg. Han kommer aldrig att låta mig vara med Allison nu. Justins blick landade på mig och han började styra sina steg mot mitt håll.
"Ali, är du helt säker på att vi ska ta det idag, kan inte vi vara imorgon?" Justin stod nu framför mig. Han slingrade sina armar runt min midja och drog mig intill sig.
"Vem ska vara med vem imorgon?" Frågade Justin surt och stirrade på Ali.
Allison backade snabbt några meter bak.
"I-ingen." Stammade Allison fram. Justin bröt sin blick från Ali och stirrade in i mina ögon istället.
"Justin... Vi är ju varje dag. Jag hinner aldrig vara med Ali." Sade jag.
"Babe, vi har redan snackat om det här. Du får vara med Ali när jag inte kan."
"Du bestämmer inte över mig, det är mitt liv." Sade jag bestämt. "Dessutom är du inte precis min pappa." 
"Alright babe, men du kan vara med Ali imorgon om du vill, du har rätt. Men ikväll är du min." Sade han och flinade. 
Han tog tag i min hand och vi slingrade ihop fingrarna, vi började gå mot parkeringen och jag kollade bakåt mot Ali och gav henne en blick som tydde jag-ringer-dig-sen.
När vi var framme låste Justin upp ytterdörren till sitt hus och öppnade den. Han visade med en gest att jag skulle gå in först. Väl inne i hans hus så kom en välbekant doft emot mig. Det luktade precis som Justin gör. Jag tog av mig mina skor och Justin lika så. När bådas skor var av tog Justin tag om min hand och började dra mig mot trappan som ledde upp till Justins rum. Hans rum lukta likadant som han och huset. Det var svart och brunt. Sängen stod mitt i rummet. Väggarna var vita och det var ett stort fönster bakom sängen som vätte ut över våran fina stad. Bredvid sängen var det en stor spegel och då menar jag en gigantisk spegel. Allt var så prydligt och fint för att det ska vara en kille som bor här.
Han gav mig en snäll blick, han var inte arg längre, det såg man på honom. 
"Babe, jag kan inte vara arg på dig, det går inte." Sade han. "Sorry för det på skolan." 
"Det gör inget." Sade jag och log. 
Han gick emot mig och började kyssa mig på halsen. Vi backade långsamt mot sängen och föll mot den, jag fnittrandes till. Jag puttade bort Justins huvud från min hals på lek, och stirrade in i hans bruna förtrollande ögon. Ett leende spreds på mina läppar, och jag böjde mig fram och kysste honom. Hans tunga slingrade in sig i min mun och våra tungor masserade varandra. Han slet av mig min tjocktröja och mina byxor, så jag låg i endast trosor och linne, och han slängde ner dem på golvet, jag bubblade av fnitter.
Justins händer hamnade på min rumpa. Jag bet mig smått i läppen. Justins blick landade på min läppar och snart så hade han tryckt sina läppar mot mina igen. Jag drog mig ifrån Justins för underbara läppar och lutade min panna mot Justins.
"Jag älskar dig." Viskade jag mot Justin läppar.
"Och jag älskar dig." Svarade Justin tillbaks.
Ett stort leende växte fram på mina läppar. Snart så fylldes hela rummet av min ringsingnal. Jag suckade smått och ställde mig upp från sängen och gick fram till min väska och tog ut min mobil och på displayen lyste det: Pappa.
"Ja?" Svarade jag,
"Var fan är du någonstans?!" Skrek pappa i luren.
Justin måste ha hört det då han spärrade upp ögonen, men ändrade snart om till en surt blick.
"Jag är bara hos Allison." Svarade jag.
"Okej, men kom hem nu!" Sade han lite lugnare nu.
Jag lade på samtalet och kollade på Justin.
"Måste gå." Sade jag och kollade på han med en ledsen blick.
Justin ställde sig fort upp från sängen och gick fam till mig. Han satte sina händer på varsin sida av mitt huvud och tvingade mig att kolla in i hans ögon.
"Ring om det är något, okej?" Jag enbart nickade och drog mig ur Justin grepp och gick fram till min väska. Jag tog på mig tjocktröjan och byxorna. Sedan styrde jag mina steg mot dörren.
"Älskar dig." Jag sprack upp i ett leende. Jag vände mig smått om och kollade bak på Justin och log.
"Älskar dig också."

Jag gick in genom grinden och gick längs gången på väg till huset. Gruset knastrade under mina converse. Jag slet upp dörren och gick in. Jag stängde dörren efter mig och gick in i köket. Pappa satt på ena köksstolen. När han såg mig stirrade han in i mina ögon med sina mörka, han såg arg ut. 
"Ring nästa gång du ska iväg, okej?" Sade han. 
"Okej, okej..." Sade jag med en låg röst. 
"Jag är bara såhär för att vad som helst kan hända dig. I den här staden finns många kriminella och våldtäktsmän." 
Jag nickade och gick fram till kylskåpet. Jag tog fram en macka jag gjort imorse och tog en tugga. Jag stängde kylskåpsdörren efter mig och gick in till mitt rum. Jag lade mig på sängen och stirrade upp i sängen. Tröttheten sköljde över mig som en våg, och innan jag visste ordet om det hade jag somnat. 

När jag vaknade låg min macka på golvet, jag satte mig upp och slängde den i papperskorgen. Min blick landade på klockan som stod på nattduksbordet bredvid min säng. Den var 21:00. Jag reste på mig och tog upp mobilen ur fickan. Jag skickade iväg ett sms till Justin om att jag ville träffas. Jag pallade inte vara här med psykot som skulle föreställa min pappa. Jag fick snabbt ett svar, vi skulle mötas i parken. Jag stoppade ner mobilen i fickan igen och smög ner för trappan. Jag drog på mig min jacka och smög ut ur huset, och låste ytterdören efter mig. Ute var det inte så kallt, och solen hade inte riktigt gått ner än. Jag gick till parken och när jag var framme var Justin redan där. Han satt på motorhuven på sin bil. Jag gick fram till bilen och satte mig bredvid honom. 
"Vad har hänt?" Frågade han. 
"Min pappa överreagerar så mycket." Sade jag. 
Jag tittade utöver staden, den var ganska vacker. Jag suckade, och Justin lade sin arm runt mina axlar. Jag lutade mig mot hans bröstkorg, jag kände hans hjärtslag. Dunk, dunk, dunk... Han kysste mig på hjässan, och sedan tog han bort armen. Han ställde sig på marken, jag fattade gesten. Jag ställde mig också och sedan kysste han mig. Han gav mig ett vackert leénde. 
"Du behöver muntras upp." Sade han. 
"Va?" Sade jag frågandes. Vad menade han? 
Han lyfte upp mig och ett skrik lämnade min strupe. Han höll i mig hårt.
"Lita på mig." 
"Släpp ner mig!" Sade jag och bankade på hans rygg.
Han började snurra och jag började skrika ännu mer, med skratt emellanåt. 
"Släpp ner mig!" Skrek och var full av skratt. 
Efter några varv satte han tillslut ner mig på marken, jag var alldeles yr. 
"Jag hatar dig." Sade jag sarkastiskt och flinade. 
"Love you too hun." Sade han hånfullt. 
Jag lutade mig mot honom och höll i honom för att jag inte skulle ramla ner på marken, jag var så yr. När yrheten lagt sig gick vi och satte oss på motorhuven igen. Han halvlåg så jag lutade mitt huvud mot hans varma bröstkorg, sedan stirrade jag upp på stjärnhimlen. 
"Undra hur många stjärnor som egentligen finns." Sade jag. 
"Det är i allt för många för vår hjärna att ta in." Sade han. 
Han strök handen över mitt hår, det var väldigt lugnande. Jag ska bara blunda en liten stund...
Kapitel två! Hoppas ni gillar det lika mycket som förra :)





Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback