Chapter 3. - Lies

Previosly:
Jag lutade mig mot honom och höll i honom för att jag inte skulle ramla ner på marken, jag var så yr. När yrheten lagt sig gick vi och satte oss på motorhuven igen. Han halvlåg så jag lutade mitt huvud mot hans varma bröstkorg, sedan stirrade jag upp på stjärnhimlen.
"Undra hur många stjärnor som egentligen finns." Sade jag.
"Det är i alla för för många för vår hjärna att ta in." Sade han.
Han strök handen över mitt hår, det var väldigt lugnande. Jag ska bara blunda en liten stund...

Jag slog upp ögonlocken och märkte att jag inte låg hemma i min säng. Jag låg ute i parken, på en motorhuv, med huvudet liggandes mot Justins varma bröstkorg. Då slog det mig, jag hade somnat här igår. Jag satte mig upp och kollade på Justin som låg och sov, han sov så fridfullt. Jag tog upp mobilen och kollade klockan,12:33. Shit! Jag ställde mig på marken och började ruska i Justins axlar. Han vaknade upp.
"Vad är det?" Gnydde han fram.
"Klockan är halv 1 på dagen!" Sade jag i ren panik. "Vi måste till skolan!"
Det blev genast fart på honom, vi satte oss i bilen. Han startade motorn och vi började köra i världens fart påväg till skolan. Fan, min pappa kommer att döda mig.
 
Väl framme vid skolan hoppade vi fort ut ur bilen och började springa mot ingången av skolan. Precis när vi kom innanför skolans dörrar ringde skolklockan ut och hela korridoren fylldes med elever. Allison fick fort syn på mig och sprack upp i ett leende, och började gå fram mot mig och Justin som stod och försökte hämta efter andan.
"Vart har ni varit då?" Frågade Ali och kollade på mig.
"Vi var i parken, somnade där igår..." Svarade jag enkelt och kollade på Justin som inte verkade vara så glad.
Jag såg ur han spände sina käkar och kollade mot rektorns kontors håll. Rektorn kom ut därifrån och började gå mot oss. Rektorn, Mr. Mark stod nu framför oss och såg inte alls glad ut.
"Och var har ni hållit hus?" Frågade Mr. Mark med en sträng röst, och var inte alls glad över att jag och Justin kommit försent.
"Vi försov oss." Svarade Justin med en irriterad röst.
"Om det händer en gång till kommer vi vara tvungna att ringa hem till era föräldrar, förstått?" Sade Mr. Mark med en bestämd ton.
Jag och Justin svarade ja i kör. Mr. Mark vände sig om och började gå sin väg.
"Bitterfitta." Sade Justin surt efter att Mr. Mark gått.
Justin fattade tag om min hand men jag rök bort handen ur hans grepp lika fort. Justin kollade häpet mot mig.
"Ska på toa, sorry." Sade jag och log hånfullt mot han på skoj.
"Tror du jag tänker låta dig gå själv dit eller?" Frågade Justin.
"Tror du att du är min pappa, eller?" Sade jag irriterat. Justin kunde konsten att vara alldeles för kontrollerande.
"Sorry, babe." Sade han. 
När jag varit på mitt toaletbesök så gick vi till matsalen. Jag hoppades för Guds skull att det var god mat idag. Vi gick direkt fram till matkön och min blick hamnade på maten, fisksoppa...
"Måste vi verkligen äta?" Frågade jag och kollade upp mot Justin som stod bakom mig i kön.
"Jag tänker i alla fall inte äta den här skiten..." Sade han och gjorde en äcklad min.
"Ska vi strunta i att äta?" Frågade Ali.
"Jo, det tycker jag..." Svarade jag.
 
Skoldagen var som vanligt långtråkig och äntligen var skoldagen slut. Allison vinkade och gick åt ett håll, och jag och Justin åt ett annat. När vi kom fram vid Justin's bil kysste jag honom och log. 
"Hejdå." Sade jag. 
Han gjorde en ledsen min, så jag kysste honom en gång till. Sedan började jag gå, men Justin tog tag i min hand och drog mig mot honom. 
"Åk hem med mig." Sade han och tryckte sig närmare mig. 
"Jag måste hem, min pappa kommer undra vart jag är." Sade jag och gav honom en ledsen min. 
"Låt mig då få skjutsa dig hem." 
Jag lade huvudet på sne och höjde på ögonbrynen. 
"Min pappa kommer se din bil, han är redan misstänksam nog." Sade jag. 
"Okej, fine. Men jag kommer ikväll." Sade Justin och kollade sexigt mot mig.
"Okej, se bara till att min pappa inte upptäcker dig." Justin enbart sträckte sig fram mot mig och pussade mina läppar. Han drog sig ifrån och kollade in i mina ögon och log.
"Nej då, det ska jag inte." Jag greppade ett bättre tag om min väska och började gå hemåt.
 
"Pappa, jag är hemma!" Ropade jag ut i huset. Pappa kom fort in i hallen där jag stod och tog av mig skorna. Han såg inte ut att vara glad.
"Och var har du varit unga dam?" Frågade han surt.
"Hos Allison." Svarade jag.
"Du måste säga till nästa gång du går. Jag har försökt nå dig flera gånger och du vet att det finns en massa våldtäktsmän i stan!"
"Ja, pappa." Sade jag irriterat och började styra min steg mot trappen. Jag hörde hur pappa grubblade för sig själv.
Jag öppnade dörren till mitt rum gick in. Jag slängde dörren efter mig och kollade mig runt om i rummet. Min blick stannade på sängen och jag gick och lade mig ner i den. Tröttheten tog fort över min kropp. Jag ska bara sova i några minuter sedan måste jag plugga.
 
Jag ryckte till och satte mig fort upp i sängen när jag hörde en smäll mot fönstret. Min blick landade på klockan som stod på mitt nattduksbord bredvid sängen, den visade på 21:15. Jag hörde ännu en smäll mot fönstret så jag ställde mig upp och gick fram mot förnstret. Där nere stod Justin. Jag öppnade fönstert och kollade ner på honom. Justin som precis tänkte kasta en till sten såg nu mig kolla ut genom fönstet och kastade bort stenen. Justin började klättra upp så jag aktade mig smått. När han var uppe i mitt rum tryckte han upp mig mot närmsta vägg och lutade sin panna mot min.
"Mår du bra babe? Du ser lite sliten ut." Sade han och kollade in i mina ögon.
"Jag mår bra, vaknade nyss. Och försök att vara lite tystare nästa gång."
"Jaha." Andades Justin ut.
Justin börjde sig ner och pussade mig lätt på läpparna.
"Ska vi gå och lägga oss?" Frågade han.
Jag gav honom en snabb blick, var han seriös?
"Oss? Justin... Du vet att du inte kan stanna här över natten, väl?"
Han spände sina käkar.
"Nej babe. Jag ska stanna här över natten." Sade han och tog tag om min handled för att sedan dra mig mot sängen.
Han puttade ner mig i sängen så jag hamnade på rygg. Han lade sig sedan över mig och lutade sitt huvud närmare mitt. Mina lungor fylldes av hans underbara lukt. Han kollade mig i ögonen och lutade sitt huvud ytterligare närmare mitt, och tryckte sedan sina mjuka läppar mot mina. 
Vi avbröts av en tung knackning på min dörr. Jag avbröt snabbt kyssen och puttade ner Justin från sängen. 
"Göm dig under sängen, eller var som helst!" Viskade jag åt honom. 
Han ställde sig upp och kollade sig snabbt runt i rummet. Sedan smög han snabbt mot min garderob och gömde sig där inne. 
"Vad är det?" Ropade jag. 
"Ska du äta någon mat, eller?" Frågade pappa från andra sidan dörren. 
Han öppnade dörren och gick in. Han började lukta och gjorde en konstig min. Han kollade på mig med allvar i blicken. 
"Vad är det för lukt? Röker du, och har minttuggummin?" Frågade han. 
"Nej, nej, pappa. Absolut inte!" Sade jag och visste inte alls vad jag skulle säga. 
"Vad är det för svag lukt jag känner då? Har du en kille på rummet?" Frågade han och började kolla sig runt i rummet.
"Det är min..." Sade jag och letade efter något föremål med blicken. "Min kemibok! Jag fick den av en klasskompis för att jag hade tappat bort min."
Han nickade och kollade misstänkssamt runtomkring i rummet.
"Okej... Men om du vill äta någon mat så kommer du ner direkt." Sade han.
Jag pustade lätt ut och gav honom ett leende. Han gick ut ur mitt rum och stängde dörren efter sig. Jag väntade i några sekunder innan jag sade åt Justin att komma ut. Han kom ut ur garderoben och gick till mig och satte sig bredvid mig i sängen.
"Det var nära ögat!" Sade jag och kollade på Justin.
"Du ljuger bra." Sade han och flinade.
"Men jag mår dåligt över att ljuga för pappa... Men du måste nog gå nu, jag är vrålhungrig så ska äta." Sade jag. 
Han pussade mig på hjässan och gick mot fönstret.
"See you." Sade han och gav mig ett leende.
Han hoppade ut ur fönstret och jag lade mig ner på sängen. Hur länge skulle vi lyckas hålla vårat förhållande hemligt för pappa? Jag kan inte ljuga länge till, men jag gör det bara för vårat eget bästa. Pappa skulle bara tro att Justin kommer slänga mig som om jag vore sopor när han är klar med mig, men Justin är inte en sådan kille. Jag suckade för mig själv.

Vi vet att det tog lång tid osv, men vi båda har haft fullt upp osv. Men här kom äntligen kapitel 3 iaf! :)





Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback